6 Şubat 2010 Cumartesi

LIVERPOOL 1-0 EVERTON MAÇ SONU (EPL)











Maça 2 açıdan bakmak lazım, birincisi berbat, rezalet bir hakem ve onun maç yönetimiyle izlediğimiz bir maç ve buna İbrahim Altınsay’ın (ben çok severim onu aslında) dönerek sağ bek savunmamız dahil edilebilir. Sayın İbrahim Bey Liverpool Soto’nun haksız kırmızısı sonucunda sağbek olarak Rafa geçen yıl yaptığı gibi o bölgeye Masch’i çekti ve orta sahaya da hafiften destek verdirdi. Dönerek savunma olmadı yani J

İlk açıdan biz pek bakmayalım orası çok karışık.. Diğer açıdan bakarsak Liverpool defansını oturttu neredeyse tehlike olmadı sayılır. Insua adamım bu sezon ki en zor maçını oynadı sanıyorum, önce Donovan hızlı ve teknik sonra da Anichebe güçlü geldi J Forvetsizliğimiz çok kötü gerçekten, Kuyt 50. golü attı ama, forvettende katkı gelmesi lazım.Babel için her hafta yok bi şans daha kullanmalı diyorum ama sahada görünce değişiyor fikrim, son dakikalarda 3 e 3 bir pozisyonda çalım atmaya kalktı birkaç kişiye gerizekalı ver pası atsınlar golü sonra ki pozisyonda 10 çalım at. Bu sezon takımın yıldızı bence kesinlikle Kuyt her maç süper. Gerrard ve Lucas bence düzeliyor. Carra hiçbir topu saha içine atmadıJ 10 iyi futbolcu ve Carra ile oynamamız lazım takım 1 Carra daha kaldırmaz J bu takım.. Masch her zamanki gibiydi. İnşallah önümüzde ki yıl Barça başlamaz yine Masch, masch diye..

Son olarak söylemeden duramayacağım, Fellaini ve Pienaar 3 kere kırmızı kart görmeliydi.

Birde şunu anlamıyorum, Moyes süper, çok başarılı kadro süper kuruyor falan filan, Rafa kötü para çarçur ediyor, menajer bile değil. Ama hep yeniyoruz biz onları ve hep bizden daha altlarda ligi bitiriyorlar, üstelik bizden az da harcamıyorlar. Bu nasıl iştir bilinmez..

LIVERPOOL: Jose Manuel Reina, Daniel Agger, Sotirios Kyrgiakos, Emiliano Insua, Jamie Carragher, Steven Gerrard, Maximiliano Maxi Rodriguez (Fabio Aurelio, 90), Javier Mascherano, Lucas Leiva, Dirk Kuyt (Martin Skrtel, 90), David N'Gog (Ryan Babel, 63)

GOL: Kuyt 55


EVERTON: Tim Howard, Leighton Baines, Johnny Heitinga, Sylvain Distin, Phil Neville, Landon Donovan, Tim Cahill, Steven Pienaar, Leon Osman (Ayegbeni Yakubu, 72), Marouane Fellaini (Mikel Arteta, 40), Louis Saha (Victor Anichebe, 72)


14 yorum:

ynwa dedi ki...

liverpool bizimdir bizim kalacak! carra ve gerrard hakemin kesemediği cezayı pienaar'a kendileri kesti, aslanlarım alnınızdan öpüyorum. fellaini çıkmasa eminim ona da bir iki güzel şey gösterilecekti.

zaferimiz kutlu olsun! arsenal ve city maçları 4.lük şansımızı az çok belli eder.

winston barian dedi ki...

KÖTÜ MAÇ: (35. dakikaya kadar olan süre için konuşuyorum) geçen sene bu aylarda avrupanın en iyi hücum eden takımından nihayet klasik 80lerin ingiliz takımları gibi şişirme topla hücum edip duran topla gol atmaya çalışan bir takıma dönüştük. emeği geçen herkese teşekkürler.
KÖTÜ YÖNETİM: rotasyonda bir maç bile iyi oynamayacaksınız. bakınız lucas'a hiç bir şey yapmadan her hafta formayı kapıyor.oysa riera bolton maçında bu kadar iyiyken nasıl 3. tercihe düşebilir? maxi yaptığı tek bir orta bile yokken nasıl 95 dakika sahada kalabilir? lucas istediği kadar düzelebilir, teknolojik nimetler elimizin altında. açın bir chalkboard sayfası işaretleyin bu çocuğu. maç içinde yaptığı olumlu pasların yönleri neden çoğunlukla yan çizgiye ve geriye doğru bakıyor? neden totalde az topla oynuyor? neden hiç top kapmıyor? neden hiç çalım atmıyor? bir de bu çocuk orta sahanın hücuma dönük oyuncusu. geçiniz! (92. dakikada anichebe'ye yaptığı olağanüstü kademeyi alkışlıyorum o ayrı:)
KÖTÜ YORUMCU:Sn. Altınsay EPL'ye toz kondurmamak için bir hakemin ne kadar öküz olabileceğini,pieanar masch'ın diz kapağına tabanla girerken fellaini yerdeki kuyt'ın yüzüne tekme atarken oyuna bir türlü konsantre olamadığını devrenin bitmesi için nasıl zavallıca fauller çaldığını görmezden geldi. Dahası masch geçen sene (yamulmuyorsam 2-0 lık fulham maçı) arbeloa sakatlanınca mükemmel sağ bek performansının ardından bu maçtaki kartan sonra her liverpoollu kardeşin rahatça tahmin ettiği pozisyon değişikliğini inatla reddetti. Ne yardımı kardeşim, epl'de bir takımın sağ bek mevkii dönüşümlü savunulunur mu?

Shareef dedi ki...

YNWA:
Adına yakışan gibi yazmışsın :) Zafer bizim, hele şu dk larda M.City yenilirken Son 7 maçta Muhtemel 21 puanın 17 sini aldık. ilk 4 için bizde kesin olarak varız.
Winston Barian:
Dediklerinde haklısın kesin, özellikle Ngog'un ileride top tutamaması, dahası takımın ona güvenememesi bizi çok zorluyor, ilk yarım saatte ben kardeşime Torres olsa 2-0 olmuştu dedim, spiker öyle söyledi ve Allah bilir bütün futbolcularda öyle düşünüyordu. Tek forvet birazda bunun için vardır ama yapamıyor işte.. Riera olsa Insua bu kadar kötü duruma düşmezdi.. Maxi için ne düşünüyor bilmiyorum Rafa ama aynı şansı/kayırmayı Aqua bulamadı ondan ama..

Man Of The Match dedi ki...

-Kyrgiakos u atmakta ne kadar haklıysa fellaini(o da benim adamım :)) atmamakta o kadar haksızdı.Pienarr a o kart ilk yarı bitmeden çıkmalıydı.
-Babel in karşı karşıya kaldıgı pozisyonda babel 1 m arkadan geliyor.Ne hikmetse yan hakem görmedi bunu ofsayt verdi :)
-Sn Altınsay ın masch kuyt carra ve gerekirse gerrard oraya kayıyo demeisne zaten ayrı bir ayar oldum.Adamım kör müsün?Masch elmamı topluyor orada?
-Carra nın dışarı atışlarını saydım yanlış saymadıysam 7 kez falan tehlikeyi savuşturdu 6 sı dışarı gitti:)
-Yine de hakkıyla zor şartlara ragmen kazanan takımımızı kutlamak gerek.

Shareef dedi ki...

Evet kesinlikle hakkımızla kazandık.. :) Carra konsantre olmuş olduğundan oralara atıyor topu :D

Man Of The Match dedi ki...

Sanırım çoğu taraftar rafa ya ilk defa kızmamıştır.Aqua konusunda.Özellikle aqua da eve gidip yattıgında bugün olayları düşündüğünde,sahada olanlardan sonra iyiki oynamamışım demiştir.Onun açısından Liverpool'un kazanmasından çok hala yaşıyor olması önemlidir :)Mevkisi gereği pienaar,fellaini ve cahill ile çok karşılaşacagından sahada neler olabileceğini az çok tahmin edebiliyordur taraftarlarımız.zaten cahill ve benim adamım fellaini hep birlikte hareket ediyorlar.biri tutuyor adamı diğeri pataklıyor.aqua da buna maruz kalabilirdi.İyiki oynatmamış.Rafa nın bu yıl gözüme çarpan en önemli,hayati(aqua açısından)kararıydı.Yakın bir temasta bulunsalar dı bu 3 oyuncudan biriyle sahalardan 3 yıl uzak kalması muhtemeldi :)

oğuzhan dedi ki...

shankley ruhu bugün kesinlikle sahadaydı. rafayı savunmanıza özellikle bu galibiyetten sonra bişi demiyorum ama oynattığı futbol içler acısı. bu takımı 4.de yapsa ben hala ayrılması gerektiği görüşündeyim. Carragherime saydırmışsınız çok teessüf ederim. "simply is the best" özdeyişini sahaya yansıttı bana göre, birçok tehlikeli olabilecek pozisyonda en iyisini yaptı dağlara taşlara attı ve defans anlamında süper oynadı. bir alkış da kuyt ve mascha. kuyt beintezin elinde kendine artı değer katan ender oyunculardan sanırım.
biri bana açıklayabilir mi riera niye oynamadı?
hakeme de bi kaç kelime yazmak lazım. şahsen ilk defa gördüm verdiği kararın altında bu kadar ezilen bir ingiliz hakem. fellainiyi de hiç sevmezdim bu ayak kırma teşebbüsünden sonra nefrete döndü sevgisizliğim.
takımı 4.yap ve bırak rafa juve seni ya da real seni bekliyor :)

Shareef dedi ki...

Carra'ya sevgimiz baki ama hiç saha içine atmadı topları, ortaları da ceza sahası dışına yaptı..Herşeye rağmen bence her maç bi şekilde oynamalı Carra, Barça için Puyol neyse bizim için Carra o kesinlikle.. Kötü futbolla ilgili ben gerçekten ama gerçekten çok yetersiz kadromuzla alakalı olduğunu düşünüyorum.. Kötü olsa hem Real ister mi :D

oğuzhan dedi ki...

aynen katılıyorum carra ölünceye kadar o formayı giymeli :) tam bir lider.
ben rafaya kötü TD demiyorum. yalnızca felsefesinin premier lige uygun olmadığı düşüncesindeyim. real'e ya da juve'ye gitse kesinlikle ambargo koyar kupalara. ama yeri ingiltere diil. bize wenger,redknapp ya da mourinho gibi ingiliz futbol felsefesine uygun, akıcı ve hızlı futbol oynatabilen bi TD lazım.
rafayla en iyi zamanımızda bile şöle rakiplerimiz gibi eze eze yendiğimiz maçlar olmadı.

Shareef dedi ki...

Bu konuda katılmıyorum sana rijkaard'ın barçasına(bu günkünün nüvesi olan) karşı bile yaptık o efsane baskımızı.. Liverpool geçen yıla kadar akıcı ve hızlı futbol oynuyordu zaten.. Ben hatırlıyorum geçen yıl ManU filan topu gelişi güzel vuruyordu baskımızı yedikçe.. 2 yıl Rafa'ya 70 M bütçe versinler hatta 50M oyuncu satmadan o zaman değerlendirelim. Öyle bir durumdayız ki Rafa Jovanovic için (düşünün belçika'da oynayan bir futbolcu bu) açıklama yapıyor bize imza atacaktır diye.. Neden yapıyor bunu çünkü para verip futbolcu alamayacağını biliyor, Torres'e de yedek lazım.. Bulabildiği en faydalı olabilecek futbolcu için yırtınıyor. Rafa istememişmidir acaba Elia'yı bu ara transferde yada Pavluchenko'yu almayı istemezmiydi ama para yok işte.. Bi yazı yazmıştım Lucas 6,5 M sadece ve ilk 11 de oynuyor bu yıl sürekli, Everton bile o bölgede Cahiil, Osman, arteta vb ile oynuyor Fellaini'yi saymadım o Masch'e karşılık gelsin hadi diye :D

winston barian dedi ki...

walla yine rafa'ya sarmayalım, ama oğuzhan haklı bu sene hızımız iyice azaldı. bu maç özellikle (hadi lucas'ı geçtim) gerrard bile ikili mücadelelerde dönen toplara basmakta ağır kaldı. hala kafamın basmadığı şey,kartan sonra masch da sağ beke geçince bu derece zayıflayan orta sahaya everton'ın baskı kuramaması. kesinlikle günlerinde değildiler. defansta özellikle iyi mücadele ettik ve geçen sene kupanın ilk ayağında anfield'da cahill in asistine benzer pozisyonda kuyt golü yapmasıyla maçı kazandık. O maçta o gole çok uyuz olmuştum. neyse ki kuyt'ın cevabı yüreğimizi serinletti.

Shareef dedi ki...

baskı kuramamasını ben Liverpool'un senelerdir yaptığı harika takım savunmasına bağlıyorum, daha önce mesela geçen sene ManU maçında CR7'nin kaç kere topla buluştuğunu falan yazmışlardı Liverpool maçında.. Arsenal'de Fabregas haftaya öyle olacak. Liverpool adama basarak değil pas yollarını tıkayarak oyuncuyu etkisiz hale getiriyor. saha neredeydi mesela maçta, ama dikkat edildiyse saha'yı tutan adam değil kanat bekleri yada diğer stoper müdahele ediyor topa.. Gerçek bir savunma sanatı Liverpool'un ki.. İddialı olacak belki ama geçen yıl ben CL de Barça çıksın istedim onları biz eleyebilirdik bir tek, Chelsea ve Hiddink çok övüldü o savunmayla ama biz elerdikte, Xavi ve İniesta'nın arasına gir, Messi'yi yalnızlaştır :D (Çok abartmış olabilirim dostlar kusura bakmasın:D )

Man Of The Match dedi ki...

Bana kalırsa da Rafa bu yıl onurlu bir şekilde elinden geleni yapsın seneye başksıyla yola devam edelim.Tamam kadro işini kabul ederim para yok.Ama anlamsız yerde salak salak işler yapıyor.Oguzhan'ın dediği gibi son maçlarda iyi oynayan Riera'yı neden oynatmadı?Canı sıkılınca sebebsiz yere adam kesiyor.Bİr de şeyi hatırladım Luis Garcia nın takıma faydalı olmaya başladığı dönemlerdi.Müthiş oynuyordu.Anlamsız yere Nunez i almıştı oraya.Kızmamak elde değil.Aurelio nun yerine Insua nın oynamasını herkes kabul eder,sanırım blogda kimse ses çıkarmaz ama riera nın kesilmesini anlamıyorum maxi sağa geçsin kuyt forvet oynasın.Ngog sonradan girsin.Ngog un sağı solu belli olmuyo bir iyi bir kötü.Bize hakikaten böyle uzun boylu bitiriciliği iyi bir forvet lazım.Ngog u da kiralayalım.Gelecekte iyi olacak ama bu çocuk.Değerli Liverpoolulara sorarım,Oguzhan,Shareef,Winston Barian?Siz ne düşünüyorsunuz,ne dersnizi?

Shareef dedi ki...

Bana kalırsa RAFA 5 yıl'ın 3 yılı en azından dursun :) Liverpool halkı da bu kadar arkasındayken, bi şansımız var, patronlara bişeyler yaptırmak için.. yarın öbürgün Klinsmann'ı getirirler takımın başına sonra Torres, Gerrard, Masch ve hatta Reina gider, Everton gibi bir takım oluruz. Rafa çok rotasyonu seven ve buna göre taktik geliştiren bir TD. Ben Rafa'nın çok özel bir TD olduğunu düşünüyorum aynı Wenger, Mourinho gibi...