6 Ocak 2010 Çarşamba

EN SEVDİĞİM 10 LİVERPOOL’LU FUTBOLCU





















10 - John BARNES: 10 numarada olmasının tek sebebi Türkiye maçlarında ki performansı benim için, kardeşim bir aman ver dimi o yıllarda bir araba gol yiyen milli takımımız suçlu değildi de gözümde bu hain adam suçluydu J Sanki hep bize ihanet etmiş gibi bir his varsa içimdeşimdi bile işte bu milli maçlardandır.












9 - Patrick BERGER : Neden onu sevdim bilmiyorum, Almanya – Çek Cum. Finalinde mi ? Yoksa Liverpool’un kayıp yıllarında bişeyler yapmaya çalıştığından mı.. Uzaktan gollerde atardı bu arkadaş.. Şaka maka 7 yılda top oynadı Liverpool’da.. Birde Poborsky’de bizde olsaydı, lüle saçlarıyla.













8 - Jamie REDKNAPP: Liverpool bir ara beni çileden çıkarıyordu ki baktım arada birkaç yeni oyuncu Fowler, McManaman, James (kovaydı ama yeniydi) girmeye başlamış takıma hepsi altyapıdan, bu sefer olacak diye tekrar ilgimi kazanmıştı o takım ve o takımın beyni bu arkadaştı işte.. Mahalle maçlarında hep forvet oynamama rağmen hep bu gibi oyuncuları kıskandım.. Yani ayağıyla diğerlerine emir verenleri..













7 - Sami HYYPIA : Soğukkanlı mı yoksa tepkisiz mi ? Ağır bir oyuncuydu aynı zamanda ve kendi kalesine gol de atardı. Bunların hepsini yapardı ama harikabir oyuncuydu, onun gittiği yıl böyle sıkıntılar çekmemizden de belli ki o başka bir düzeyde oynuyordu futbolu.. Carra’da onun yanında küçük kardeş gibiydi benim için.













6 - Bruce GROBBELAAR: Bruce sevdiğim adamlardan öte bir şeydi, o bütün kalecileri aklamıştır gözümde, ne kadar baskı altında oynadıklarını sanki Bruce’la anladım ben.. Çok sevdim gerçekten kalede duruşunu..













5 - Steve McMANAMAN: İngiltere’den uzak olmanın bir iyi yanı bu olmalı, McManaman playboymuş, barlardan çıkmıyomuş falan bilmem ben, ben sadece şunu bilirim, ince kıvırcık bir çocuk şimdi sağdan inecek kaleye, gol olmazsa olmaz ama uçarcasına gidecek oraya kadar.. Real Madrid’de onun zaman zaman da olsa kazanan yönünü de gördük J Keşke şimdi Liverpoolda oynasa denecek adamdı.













4 - Steven GERRARD : Ben bugün Liverpool için hasbel kader blog yazmaya çalışıyorsam bu Gerrard sayesindedir. Liverpool’a olan inancımızın 2000lerde ayakta durmasına sebeptir kendisi. Yerden sert paslar verir şut atar, mahallenin çocuğu gibi oynar topu, sanki para almadan sevdiği için..













3 - Robbie FOWLER : Bir tek Fowler’ı anlatmak zor gerçekten, ben Liverpool’u hep sahanın dışında da devam eden, insanların eve gittiğinde, sokağa çıktıklarında da farkında oldukları bir gelenek olarak gördüm hep.. Fowler gözümde işte bu gelenek.. O atlar İstanbul’a gelir cebinden para verir ve Liverpool’un şampiyonluğuna ortak olur. O leeds’te yada M.City’de oynar ama kimse sen hala Liverpool’u mu tutuyorsun diyemez. Bilirsin o neredeyse Liverpool gelenekleri, sevgisi oradadır. (Çok mu duygusal oldu )














2 - Fernando TORRES : İspanya’da izlerken onu benim takımıma karşı (R.Madrid) içten içe hem sinir olur hemde imrenirdim, adam gelmem diyordu bizim takıma ki bizim takım kimleri almıştı. Birde 17 yaşından beri hem gol atıyor hemde kaptanlıkta yapıyordu. Sonra bigün Torres’e 40M vermiş diye okudum Liverpool, benim ispanya’daki takıma gelmemişti ama İngiltere’deki asıl takımıma gelmişti, biz kazandık yani.. Şimdiyse büyük bir zevkle nasıl her geçen gün futbolunun üstüne koyarak ilerlediğini izliyoruz.









1 - Ian RUSH : Mahalle maçlarında çok koşmadığım için ilerde oynamaya başladım en başından beri, futbol benim için gol atmaktı, bu sebeple neden boşuna koşmak gerekirdi ki J Rush böyleydi işte bazen kızıyordum maçta hiç yok diye, sonra bir anda tık diye atmış golünü Liverpool kazanmış.. Adam hep işini yaptı kıymetli dostlar, ve benim adımın BELEŞÇİye çıkmasına sebep oldu..



Buraya Dalglish’i falanda yazabilirdim ama çok hayal meyal hatırladığımdan yazmadım, Aldrigde’de buna dahildir tabi.. 11. Adamı yazsam Beardsley’i yazardım mesela J

14 yorum:

Man Of The Match dedi ki...

senin j ler yine çıkmış:)
harika bir yazı olmuş gerçekten büyük bir zevkle okuudum.
benimkiler;owen,fowler,carragher,mcmanaman,alonso,riise,hyypia,grobbelear,baros,kuyt

Shareef dedi ki...

Onu halledemedim bir türlü :) Bir numara Owen mı :) hain Owen mı ManU'lu owen olmaz yapmayın :D

flyingdupe dedi ki...

Gerrard için yazılanların altına imzamı atarım hani. 2000 lerde hala bu takımı seviyor olmamın sebebi Gerrard, benim açımdan hatta dünyanın en iyi , en büyük topçusu.
ama benim Liverpool a gönül vermeme yol açan iki adam var, ilki Redknapp dır, diğeride doCKers Fowler :)
Fowler ın o boyun eğmeyen haleti ruhiyesinin devamıdır sahadaki duruşuyla Gerrard.

Shareef dedi ki...

Onur

Bende senin yazdıklarına atarım, öz. son kısmına :)

neconomist dedi ki...

merhabalar.öncelikle bir liverpoollu olarak blog süper olmuş ellerinize sağlık demeliyim :)umarım uzun süre liverpoolun başarılarını buradan takip ederiz ;)
nacizane ilk on'um:

dalglish,rush,gerrard,fowler,keagan,torres,souness,barnes,carra,grobbelar.

berger futbolu bırakmış duyduğum kadarıyla.bugünün hatrına onu da 11. sıraya koydum:)

Shareef dedi ki...

merhaba hoş geldiniz... Sefalar getirdiniz..

keagan filan sizin yaş baya var heralde..

Man Of The Match dedi ki...

benimkiler yaş gereği 2000 ler ve sonrası oldu daha çok ama owen ı seviyorum keretayı elim zorla onu ilk sıraya koydu :)

oğuzhan dedi ki...

judas'ı listeye alan bizden olamaz :)
ayrıca shareef listende carragher olmamasını da çok yadırgadım :)
ben de yapiim bari ama tabi sadece dünya gözüyle izleyebildiklerim.
1-Ian Rush (Liverpool'a aşık olma sebebim)2-Steve Gerrard (Yaşayan efsane) 3-B.Grobbelar(Tam bir kaçıktı ve ben bu tip kalecilere bayılırım) 4-J.Carragher(Sınırlı yetenekle ancak bu kadar verimli oynanır, biraz da halı saha maçlarındaki bana benziyor onun da etkisi var)5-R.Fowler(Liverpool'da emekli olmalıydı,sahip çıkamadık) 6-J.Redknapp(Alonso'nun Hampshire doğumlu olanı,müthiş sakin oynardı acaip paslar verirdi) 7-J.A.Riise (Rafa bu adamı nası yollar hala aklım almış diil) 8-Harry Kewell (Kendisi Leeds'ten ayrılırken, Liverpool için Ferguson'a orta parmağını göstererek bütün takdirlerimi kazanmıştır) 9-Sami Hyppia (Leverkusen'de bu yaşta neler yapıyor. Liverpool' da kendini parçalarcasına mücadelesi unutulmaz) 10-F.Torres (Bundan 5 sene sonra listede Rush ve Gerrard'tan sonra 3.sıraya çıkar ama şimdilik son sıradan giriyor)

Shareef dedi ki...

Judas olmaz hakikaten :) Carra'yı çok seviyorum ama Barnes'ı almamam gerekecekti çünkü Berger çıkmazdı ben 96 finaliydi sanıyorum o çek takımının hala hayranıyım.. her şampiyonada desteklediysem Çekleri bu final yüzündendir (birde Hollanda - Çek Cum. maçı :) ) Kewell da tek hayalkırıklığım GS ye gelmesi :D Carra için son bişey bence takımda Gerrard'dan daha etkili bir figür..

neconomist dedi ki...

evet,sanırım farklı açıdan bakmışız olaya:)
nacizane listem biraz eskilerden oldu ama "en sevdiğim liverpoollu futbolcu"ların arasına keagan ve souness'ı almasam olmazdı:)
o dönemleri izleyemedim tabi,ama metin oktay'ı nasıl izleyemeden sevdiysem 70'ler ve 80'ler deki kırmızıları da öyle sevdim :)
bir de shankley ve paisley döneminin ayrı kontenjanı var tabi.
o yüzden 70'lerin başındaki shankley'nin döneminden ve devamındaki paisley'nin efsane döneminden keagan'ı(heighway'i de koymayı düşünmedim değil)ve galatasaray torpiliyle kaptan souness'ı seçtim sanırım;)

Shareef dedi ki...

Daha çok GS li var heralde blog izleyicileri arasında :) Bir arkadaşım bana şöyle demişti Barça ve Liverpool'u tutanlar GS li olur genelde. Chelsea ve R.Madrid'i tutanlar FB :D doğru heralde.. Ben istisnayım ama Liverpool -FB - R.Madrid :)

neconomist dedi ki...

gerçekten isabetli bir tespit olmuş:)
Liverpool -FB - R.Madrid.Evet sanırım sen istisnalardan birisin shareef;)

oğuzhan dedi ki...

arkadaşın doğruluğu yüksek bi tez ortaya sunmuş. bunu ben de derdim ama tek fark olarak Chelsea yerine Man.Utd. yani, Barça ve Liverpool'u tutanlar GS li olur, Man.Utd. ve R.Madrid'i tutanlar FB. ben de ilk örneğe giriyorum. Liverpool,Barça , GS tuttuğum takımlar bi de Rangers tabi ki.

Shareef dedi ki...

Oda aslında Chelsea veya ManU demişti :D ben yazmaya üşendim... Arsenal'i de genelde GS liler tutuyor heralde... R.Madrid'e kralın takımı falan bilmeden sempati duydum, sebebi Santillana'dır. Birde Madjer yüzünden Porto'ya da bi sempatim var..